Hen???

Ja hörni. Under de senaste året har jag intresserat mig väldigt mycket i ämnet "sexualitet". Världen är grym, varför inte acceptera alla? Oh well, det är bara å det är. Folk har svårt att acceptera.

Jag ser mig själv som "hetero", och har aldrig varit med om svåra tider vad gäller min sexualitet, för det är knappt någon som har något emot heterosexuella människor, vilket är idiotiskt. Varför ska hetero vara det enda rätta för vissa?

Men, jag vill egentligen inte sätta dessa sexualiteter i olika fack. Tycker även det är fel att kalla någon hetero, homo, bi, trans osv. Men för att folk ska fatta är jag ibland tvungen att använda de orden.

Som jag säger till alla mina homo/bisexuella vänner som "kommer ut" till mig i panik (den senaste månaden har det visat ig att 90% av mina vänner är "bisexuella"): Det är inte könet du blir kär i, det är personen.

...För det är ju så. Den lilla meningen brukar alltid lugna ner dem. Varför panika från början ändå?

De som aldrig fallit för någon med sitt egna kön kallar sig själva "hetero", det gör jag också. Jag har kysst tjejer, men det är inte pga. den "sexuella attraktionen", utan bara för kul skull. Killar är de enda könet jag varit sexuellt attraherad av, än så länge. Men som sagt, man vet aldrig aldrig.

Anledningen till att jag skrev lite om det här var för att jag läste ett riktigt bra inlägg på en väns blogg. Läs vidare där! Jag tycker det var jätteintressant att läsa. Min var bara ett litet intro.

Länk: http://linalilja.webblogg.se/2012/february/han-hon-eller-hen.html?_tmp=5580cfac88bc691713356c8dced6408c2b1ee232


I’m sure her priest put her up to it. She looks like a nice person.


Kommentarer
Postat av: Lina Lilja

Tack för länkningen! :)

2012-02-21 @ 11:18:03
URL: http://linalilja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0