Unik?

Att vara unik handlar inte bara om klädstil vilket allt för många tror. Det handlar även om personlighet, och att våga leva livet för den man är. Man ska inte behöva slösa bort sitt liv genom att slingra fast sig runt andra. Att våga vara sig själv är viktigt, och man ska inte ändra sin personlighet och börja försöka tänka som andra. Är du ung så lek, skrik, skratta och var allmänt galen. Det kan du bara göra nu, snart är det för sent. Är något kul så skratta så mycket och så högt du kan, få lite uppmärksamhet. Rulla runt och se sjuk ut. Det kan du bara göra nu. Klädstil spelar ingen roll, om du inte är intresserad av kläder, släng på dig något och var fin genom att utstråla din glada personlighet. Det är ditt liv.

Vill du klä dig unikt, klä inte på dig det som alla säger är unikt, för då är det inte längre unikt. "Åh, jag ska ha på mig retrobyxor för alla unika människor har det!". Nej, sånt ska du undvika. Är det svårt att klä dig på DITT sätt? Inspirera dig av någon kändis, kanske din idol? Håll koll på vad han/hon har på sig och twista det och gör din egna version av den stilen! Våga testa. Det kan aldrig gå dåligt!

Jag bryr mig inte om vad andra tycker om min stil, för jag trivs i den. Älskar jag min tröja som alla kollar sjukt konstigt på, tar jag på mig den för att jag tror på att jag, bara jag kan pull it off.

En helt vanlig t-shirt på en tjej kan vara jätte fint ibland, det känns avslappnande och samtidigt visar man att man är trygg med sin femeninitet. Man behöver inte visa halva brösten, man behöver inte visa rumpan eller benen. Var glad, stråla. Då känner sig alla i din omgivning trygga och de kommer inte äns tänka på vad du har på dig.


Det var mina tankar om att vara unik. Tack för att ni läste.

Och alla hatare:

Fuck you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0