NOH8

Som många vet stödjer jag bi och homosexualitet otroligt mycket. Själv är jag straight, men jag känner många bi och homosexuella. Allt började med Adam Lambert, så klart..

Eftersom att han stödjer det, och själv är gay, blev jag intresserad av olika campanger och sökte runt lite. Sedan dess har jag lärt känna många Adam fans, aka Glamberts, många homosexuella.


För någon månad sen (vet ej exakt datum) var det en dag där man skulle ha på sig något lila, för att stödja kampanjen "It Gets Better". It Gets Better är en kampanj mot homo/bisexuella tånåringar som tar självmord. Sök på youtube "It gets better" så kan ni se tusentals kändisar som pratar om kampanjen, som t.ex Adam.

Själv hade jag på mig en stor lila t-shirt med hood, där det står "shiny future" och lite andra fina saker. Sen skrev jag stort på armen "It Gets Better" och på handen "Go Purple". Smsade runt till mina kontakter om den dagen, så jag var inte ensam om att go purple!

Den 15 april är det NOH8 Day. Som det låter är det en dag emot hat, hat mot främst homosexuella och bisexuella. Då ska jag skriva stort på kinden NOH8, med svarta och röda bokstäver eftersom att det är den officiella symbolen. Hoppas ni också kan göra det!


Lite suddig bild men lila smink på It Gets Better dagen.

Lila tröja. Otroligt ful bild, sry!

Hade ett lila örhänge i min helix (övre delen av örat).

Min NOH8 bild. De flesta stödjande tar en bild med silvertejp över munnen och en NOH8 text på kinden. Ta en sån bild om du stödjer!

Kram<3


Kommentarer
Postat av: Pauline

Najs blogg du har (: // Pauline, du vet Linnea Nilssons kompis (:

2010-12-28 @ 21:52:22
URL: http://totallyhuman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0