Indipendent

Jag vill passa in genom att inte passa in. Vill inte vara som alla andra, vill vara en tjej som tänker lite "outside the box". De flesta säger att jag är just denna tjej. Unik och cool får jag ofta höra, och det blir jag så otroligt glad över. Jag älskar ju att ha på mig saker som andra inte har/vågar ha på sig.

Visst vill jag passa in, jag vill ha mitt gäng, och inte känna mig som the third wheel. Fejka ett leende är lätt, men även om jag verkar säker och hyper, känner jag alltid att folk inte accepterar.

Problemer är väl att jag alltid vill ha ett gäng vart jag än är. Men de andra verkar ju ha det, varför kan inte jag? Jag har lagom många grupper, men känner att jag vill ha en i gymnasiet. Det har liksom inte klickat. Jag har hittat massa skitroliga människor jag så gärna vill vara med, men ibland känns det lite som att jag kastas runt mellan grupp till grupp. Orsaken är ju egentligen säkert att det är jag som går runt, och "kastar runt mig själv". Men om jag hade självförtroende skulle jag våga stanna.

Ge mig självförtroende. Du som har överflödig, bara tryck i mig en del av ditt. Jag vill våga, jag vill sluta tänka för mycket. Jag vill sluta vara blyg.

 

Kommentarer
Postat av: josefin från åva :3

exakt så jag tänkte.

hade inte självförtroende för att ens försöka klicka med någon. så jag va svag och bytte klass (INTE bara den anledningen förstås). känns dock precis samma sak i min nya klass på enskilda. så anledningen måste ju bara va att jag själv drar mig undan, inte dem. så jävla irriterande att ha dåligt självförtroende.

kastar självförtroendeboost till dig

2011-10-13 @ 08:46:50
URL: http://josefinekman.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0