Fredagen Den 13e!!!

Jag är dum nog och tror på sånt. Jag trodde något dåligt skulle hända idag för jag är så himla klumpig, men jag har klarat av dagen utan en skråma!

Det var en tävling i ryttarcentret jag rider på idag, så vi fick inte plats i ridhuset och fick rida ut. Det hände en massa jobbiga saker när vi red ut, men alla klarade sig. Undrar bara hur det gick på tävlingen....

Jag har suttit framför datorn i 4 timmar och pluggat om ett nytt program för filmredigering! Väldigt komplicerat men intressant! Programmet heter Adobe After Effects CS5, och används ofta av proffesionella som jobbar inom film men min pappa älskar sånt inom film och fotografi så han har skaffat det åt oss! Jag tror de flesta känner igen namnet på programmet. Man kan göra precis ALLT med den! Rekommenderar att ni köper, om ni orkar att sitta och plugga inom det i veckor (som jag).

 
 


Jag inspireras väldigt mycket  av youtubern freddiew ( hans kanal: www.youtube.com/freddiew ). Han är en fantaskisk regissör, kameraman och redigerare. Han är en av de bästa, och hans verk är otroligt kreativa! Jag har föjt honom väldigt länge, och tröttnar aldrig på hans videos. Ni kanske känner till killen som spelade gitarr på en åkande bils tak? Det var självklart också redigerat. Det var därifrån han blev mest känd. Checka honom!

Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0