Review - The Fighter

The Fighter handlar om två boxarbröder. En är mästare, en är förlorare. Medans de försöker klara av alla familjeproblem ska storebrorn (mästaren) försöka träna sin lillebror att bli en bra boxare. Storebrorn hamnar i fängelse för knarkbrott, och alla relationer ändras...

Filmen var riktigt seg den första timman, nästan inget hände. Men när den verkligen "började" var den faktiskt riktigt spännande. En väldigt unik film måste jag säga, även baserad på en sann historia.

3 av 5 stjärnor ger jag den!




Jag verkligen älskar filmer om boxning. Jag vet inte varför, men det är så spännande med boxarnas tuffa liv. Blod, svett och tårar, arena efter arena, skada efter skada.

Ni kanske inte visste om det, men sedan jag var runt 10år har jag alltid velat börja på boxning. Men jag har såklart föräldrar som inte vill att deras barn, en tjej, ska ut och slåss. Man slåss ju tills man inte kan stå mer... Men det är något med boxningen som drar mig. Vill fortfarande jättegärna hålla på med det, men det lär aldrig bli av.

Haha, jag är inte så femenin. Från den åldern ville jag också börja bilracea, samma tanke nu också. Jag gillar när adrenalinet pumpar, att man gör något farligt för att uppnå ett mål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0